Sanal Gerçeklik (VR) Teknolojisi

Merhaba Fakir Yazar Okurları;

Sanal gerçeklik teknolojisi henüz bebeklik döneminde olabilir ama şu an oyun sektörüne yön vermeye ve hiç kimsenin önceden tahmin edemediği karanlık alanlara sızmayı başarabildi. Yapay zeka ile birlikte, sanal gerçeklik şu anda teknolojinin en ilginç alanlarından birisi durumunda. Bu sürükleyici teknoloji ses ve görsel duyuları engelleyerek kullanıcıyı tecrübenin tam ortasına getirir. Bu endüstride olan şirketler tüm yeteneklerini ve imkanlarını sanal gerçeklik teknolojisini geliştirmeye ayırmış durumdalar.

Şu an sanal gerçekliğin ikinci ve üçüncü sürümleri çıkmış durumda ve sanal gerçeklik gözlüklerinin yanında kulaklıkları da geliştirilmeye başlandı. Yakın zamanda birçok sanal gerçeklik uygulaması hayatımıza girecek.

Sanal Gerçeklik, Oyun Sektöründe Bir Devrim Yaptı!

Oyun endüstrisi uzun zamandan beri diğer eğlence endüstrileriyle karşılaştırılıyor. Bununla birlikte oyunlar, bir film boyunca yaşananlara benzer duygusal tepkiler uyandıracak bir araç haline geldi. Korktuğumuz, aksiyonuna kendimizi kaptırdığımız, dans edip şarkı söylediğimiz, maceraya dalıp gerçek hayatı unuttuğumuz birçok oyun duygularımıza yön vermeye başladı. Grafikler gerçek hayata o kadar çok yaklaştı ki bugünün Hollywood yapımlarıyla yarışabilecek duruma geldiler.

Sanal gerçeklik, oyun için bir sonraki mantıklı adım gibi görünüyor ve son yıllarda ciddi bir gelişme kaydetti. Ama hala gelişim aşamasında. Şu an için herkesin evine girebilecek kadar ucuz değil. Ama yeni çıkan teknolojiler başlarda pahalı olsalar da ilerleyen yıllarda fiyatları düşer ve her eve girmeye başlar.

Sanal Gerçeklik Oyunların Geleceği

Sanal Gerçeklik Birçok Sektörde Kullanılabilecek

Bu teknolojiyi bizlere hep oyun konsollarını gösterirken tanıttılar ve sadece oyun oynarken kullanılabilecekmiş gibi bir algı oluşturdular. Şu an için bu doğru olabilir ama sanal gerçeklik teknolojisi birkaç yıl içinde onlarca farklı sektörde kullanılabilecek. Bu sektörlere baktığımızda seyahatten, gazeteciliğe, otomobil sektöründen dişçiye, havacılıktan eğitim sektörüne kadar birçok alanda kullanılacağını görebiliriz.

  • Seyahat: National Geographic, izleyicileri olabildiğince gerçek tecrübeye en yakın hale getirmek için VR’den yararlanan birçok kuruluştan biridir. Sanal gerçeklik teknolojisi ile bütünleşerek dünyanın en büyük şehirlerine ve doğal manzaralarına erişebilmekten çok da uzakta değiliz.
  • Tıp: Sanal gerçeklik kulaklıkları, diş hekimliği endüstrisinde, işlemler sırasında hastaların yaşadığı acıyı ve endişeyi hafifletmek için kullanılmak üzere tasarlanmıştır. ABD’de yapılan kontrollü araştırmalarda, dikkat dağıtıcı olarak VR kullanan hastaların, stres altında ve ağrı batırılmayan kişilere göre daha az olduğu bildirilmiştir.
  • Otomotiv: Özellikle büyük şehir merkezlerinde bulunan otomobil bayileri, sundukları modellerin hepsini sergilemek için çok az alana sahiptir. Sanal gerçeklikle, üreticilerin müşterilerine sundukları ürünleri istedikleri yerde, hiçbir sınırlama olmaksızın gösterebilmeleri mümkündür.
  • Gazetecilik: İzleyicileri savaş bölgelerine, mülteci kamplarına ve doğal felaketlerden etkilenen bölgelere yerleştirmek onları gerçekten haber öykülerine dahil etmenin bir yoludur. VR, bir televizyon ekranında bir şey görme kopukluğunun aksine, insanlara dünyadaki olayların ön plana çıkaracaktır. Yaratıcıların amacı, haber bölümüyle ilgili olarak izleyicide daha fazla duygu uyandırmaktır.
  • Havacılık: Birkaç havacılık şirketi, uçuş simülatörlerini modern çağa getirmek için VR teknolojisi üzerinde eğiliyor. Artık, hem sanal hem de güçlendirilmiş gerçekliklerde bir iyileştirme ile bu sistemler, pilotları her zamankinden daha iyi bir hale getirmek için güncellenebilir. Uçuş esnasında uçuş kontrollerini ve rüzgar türbülansını doğru şekilde taklit edebilen sistemler uygulanmıştır.
  • Eğitim: Eğitim ve teknolojinin gelişimi daima eş anlamlıdır. Etkileşimli beyaz tahta, intranet portalları ve PowerPoint sunumlarının tümü gelişen bilgi teknolojisine dayanmaktadır. Yakın gelecekte, öğrenciler arasında sanal gerçeklik kulaklıklarının paylaşıldığını görebilirsiniz. Sanal gerçeklik, uygun uygulamaları kullanarak sınıflarını eğitmek için yaratıcı yollar bulabilen okullara ve öğretmenlere yeni bir araç olacaktır.
  • Cerrahi: Ameliyat, insanların sanal gerçekliği görmeyi beklemeyebilecekleri bir alandır. VR teknolojisi, ameliyat odasının sakin konsantre atmosferini gözlemleyerek sessiz bir varlık olmanızı sağlar. Metal tepsiden çıkan aletlerin sesleri ve cerrahtan gelen makas talebi, eski teknolojiyle mümkün olmayan bir şekilde, öğrencileri başlangıçtan bitime kadar tamamen cerrahi prosedüre dalmış duruma getirebilir.
  • Yetişkinler İçin Eğlence: Yetişkin endüstrisinin milyonlarca dolarlık bir ekonomik değeri var. Yakın zamanda yetişkinler için seks robotları çıkmaya başladı. Bu da ekranlardaki hareketli bir görüntüden çok daha gerçekçi bir şey yetişkinlere sunuldu demektir. Bununla baş edebilmek için sanal gerçeklik teknolojisi yetişkinlere yönelik içeriklere de uygulanmaya başlandı.
  • Fitness: Son zamanlarda sağlık için spor yapmak moda oldu. Ama artık spor salonlarına gitmeye gerek kaldı. Eve alınan bir bisiklet ve VR kulaklık sayesinde hem spor yapıp hem de farklı manzara görüntülerini izleyebilirsiniz.
  • Emlak: Sanal gerçeklik, gayrimenkulü daha iyi hale getirme potansiyeline sahiptir. Konut alıcıları, çoğu zaman resim ve metin açıklamasına güvenemez ve alacakları eve gidip kendi gözleriyle görmek isterler. Gayrimenkul şirketleri, gereksiz randevular almadan evleri sergilemek için sanal gerçeklik teknolojisini mevcut çevrimiçi ve mobil uygulamalara entegre edebilir. Böylece emlakçılar da müşteriler de zamandan tasarruf edebilir.
  • Spor: VR, spor izleme biçimimizi çok farklı şekillerde değiştirecek. Kulaklıklı mikrofon setini yerleştirdiğinizde aniden stadyumda maç izliyormuş hissine kapılacaksınız. Ayrıca izlediğiniz maçı duraklatabilir ve stadyumun çeşitli açılarından defalarca izlemek için geri sarabilirsiniz.

Saygılar.
Fakir Yazar Kürşat.

Yorumlar ( 2 )
Yorum ekle
  • Yusuf

    Bahsettiğiniz alanlar eminim çok fazla gelişmeye gidecektir fakat şimdilik değil. VR cihazlarının gerek fazla kablolu bağlantıları gerek kafaya yaptıkları baskı kullanıcıları kötü bir duruma sokuyor. Ayrıca baş dönmesi sorununu da unutmamak lazım. Ama bu sorunlar giderilince eminim bilim-teknoloji alanlarında insanoğlu daha da hızlanacaktır.

  • Enes Talha

    Sanal gerçeklik temalı çok eski bir film vardı izlerken imkansız bunun olması derdim. Adamlar yaptı ve o kadar kullanılmıyor bile. Bilim kurgu filmlerini iyi takip etmek lazım adamlar yapıyor :))